آخرین اخبار
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
محکومیت بین‌المللی علیه حمله اسرائیل به ایران | عربستان و مالزی به اسرائیل هشدار دادند
بازدید:۱۰۹۰
صد آنلاین | عربستان سعودی و مالزی در واکنش به حملات اسرائیل علیه ایران این اقدامات را محکوم کرده و خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شدند. برای روشن شدن موضوع ادامه خبر را بخوانید.
کد خبر : ۱۲۲۱۴۷

به گزارش صد آنلاین،به دنبال حملات هوایی اسرائیل به مراکز نظامی ایران و واکنش موفق پدافند هوایی این کشور، عربستان سعودی و مالزی این اقدامات را محکوم کرده و نسبت به تشدید تنش‌ها هشدار دادند.

 

 

این بیانیه‌ها در حالی منتشر شده که تنش‌ها در خاورمیانه به اوج خود رسیده و کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی خواستار کاهش تنش و پایان درگیری‌ها شده‌اند. با توجه به این وضعیت، بسیاری از تحلیلگران معتقدند که هرگونه اقدام غیرمسئولانه می‌تواند عواقب جدی‌تری برای منطقه به همراه داشته باشد.

 


به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، در بیانیه وزارت خارجه این کشور آمده است: تجاوز نظامی که جمهوری اسلامی ایران در معرض آن قرار گرفت نقض حاکمیت و نقض قوانین و عرف بین المللی است و عربستان سعودی آن را محکوم می‌کند.

 


عربستان سعودی همچنین خواهان بالاترین سطح خویشتنداری همه طرف‌ها و کاهش تنش و پایان درگیری‌ها در منطقه شد.

 


وزارت خارجه عربستان نسبت به عواقب ادامه درگیری‌های نظامی در منطقه هشدار داد و از همه طرف‌ها خواست تا با انجام حداکثر خویشتن‌داری، تنش را کاهش دهند.

 


عربستان از جامعه بین‌المللی و طرف‌های با نفوذ و فعال خواست که نقش و مسئولیت‌های خود را در راستای کاهش تنش و پایان دادن به درگیری‌ها در منطقه انجام دهند.

 


مالزی اقدام تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد.

 


تارنمای وزارت امور خارجه مالزی امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حمله رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران را که در ساعات ابتدایی امروز به وقوع پیوست، محکوم می‌کنیم و به عنوان نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تهدیدی جدی برای ثبات منطقه می‌دانیم.

 


این بیانیه می‌افزاید: مالزی توقف فوری خصومت‌ها و پایان چرخه خشونت را خواستار شده و اعلام می‌کند که ادامه این گونه اقدامات (رژیم) اسرائیل می‌تواند به گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه و ایجاد بحران‌های بزرگ‌تر منجر شود.

 


روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور در ساعات اولیه صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

 


در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با وجود هشدار‌های قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هر گونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها